Design is like a mom, nobody notices when she’s around, but everybody misses her when she’s not.



— Santiago Borray


onsdag 13. oktober 2010

Halvor Bakke sier trendene snur...

Det med trender er en ting,man kan ikke unngå å bli påvirket i en eller annen form.
Det med stil er en annen ting,for de fleste blander trendene med personlige og ulike stilarter.
Jeg har egentlig ikke vært så revolusjonerende opp i gjennom tidene i min innredning,men litt påvirkning blir det jo alltid.

Den siste store greia med Shabby Chic kom aldri helt i hus hos oss,og nå er den jammen allerede på vei ut;iflg Halvor Bakke...Like greit igrunn sier jeg da!
Nå er det mere stramme og mørke farger som kommer ,noe som passer meg fint-da trenger jeg ikke gjøre så mye forandringer,hihi!

Her på sørlandet skal det sies at trendene kommer litt sent,litt sånn som moter og slik i klær også:Nei huff,dette kan vi ikke ha her nede,det blir for voldsomt,men vips når alle andre har det,ja da skal gjerne sørlendingen ha det også.Da er det blitt smakt litt på og forsiktiggjort...
No offence kjære naboer og venner ,men det typiske sørlending er da ytterlig slik?
Først eller sist,det viktige oppi alt er vel å finne seg selv og det som passer familien og livet man har.
Alle har vel drømt og siglet etter bilder i blader og blogger,men ærlig sett at når man har masse barn,dyr og en uinteressert mann så får det ligge!

Minkjære er medium pluss interessert og har endel meninger og favoritter,noe jeg setter pris på(innimellom...).

Vårt hjem,trendy or not-er for oss,vårt behov,og vår stil
Håper alle dere skjønne er enige i det for deres egen del også er

VÆR STOLT AV DET DERE HAR

5 kommentarer:

  1. shabby har aldri kommet inn her heller..men jeg har tenkt mye på dette med stil også og funnet ut at jeg har min egen personlige stil som jeg trives i, og som jeg synes det er deilig å komme hjem til. Det er viktig. Og at den tåler barn! Stilen som kommer nå utover er vel mer lik min da..:) Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Er så enig, så enig. Ikke noe snev av shabby her heller. Hos noen er det kos med shabby, men sånn som butikkene har vært overfylt av shabby chic de siste årene, ble jeg svært fort drit lei. For å si det rett ut... ;)

    SvarSlett
  3. Jaja..trender eller ikke. Selv om de er morsomt å følge med på, så følger jeg dem nok ikke selv. Jo, klart jeg har kjøpt inn hvite servietter med monogram og blondekant, men det er en liten detalj og jeg liker dem kjempegodt! Mitt hus kommer aldri til å bli hverken utpreget romantisk, blondete, shabby eller utpreget minimalistisk eller moderne. Jeg liker Slettvoll-stilen best..ispedd med små, spennende detaljer. Og ikke minst dramatikken mellom svart og hvitt;)
    Jeg er helt enig med deg. Håper alle er stolte av hjemmet sitt. Og her hjemme kommer det aldri til å bli èn spesiell stil.
    Ønsker deg en god onsdag. Jammen ikke lenge til helg..igjen! :))
    Klem fra Line

    SvarSlett
  4. Ja, jeg så den reportasjen med Halvor Bakke, men nå er det slik at de aller færreste har råd til og følge trendene på interiørfronten! I alle fall ikke her, så da er det bedre og finne sin egen stil som man trives med, så får trend være trend...:)

    Her har heller aldri Chabby Chic silen funnet veien, er ikke super begeistret for den må jeg innrømme, selv om det er mange veldig flotte gjennomførte slike som jeg elsker... er bare ikke helt meg:)

    Når det er sagt så er ikke stilen her hjemme helt meg heller, kunne godt vært helt anderledes, hadde bare lommeboken tillat det:)

    Jaja, en får være glad det vart som det ble, selv om det ikke ble som det sku, tjihi...

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Ja, det er sant, vi er litt trege :) Det er liksom ikke alltid så gøy å være først ute alltid heller virker det som.

    Selv liker jeg det lyse og romantiske selv om ikke huset er gjennomført på noe som helst vis. Om det er ut får så være ;) Trestammene er på plass de også, da, men noen industrilamper o.l. kommer nok ikke til Solbakken.

    Men takk for påminnelse - jeg begynner å sette mer og mer pris på det vi faktisk har!!

    Gratulerer med dagen også!! Håper den blir super!!!

    Klem Marit :)

    SvarSlett

Alle små spor fra dere gir meg gleden til å skrive mere!