Design is like a mom, nobody notices when she’s around, but everybody misses her when she’s not.



— Santiago Borray


mandag 12. desember 2011

Og høyt i toppen den blanke stjerne...

Jeg elsker julen og gleder meg fra 1 nyttårsdag til neste jul...

Juletre derimot,ja det blir jeg aldri klok på...
Først ville jeg ikke ha juletre,
men ettersom det ble små i huset så ble det da juletre også.
Men det skulle ikke ha annen pynt enn røde sløyfer...og så neste år ble det lys,og slik fortsatte det !
Nå er vel juletreet vårt som juletre flest,og det var jeg igrunn lei av.

Da jeg fant et sort juletre(uekte selvsagt) i en flott butikk i Arendal,
så ble jeg helt julegal igjen!
Mannen måtte overbevises  noen dager,og så gav han etter.

OG med penger i handa, løp jeg som ei lita jente inn i butikken.
La pengene på disken og smilte som ei sol!
Jeg vil gjerne ha det sorte treet takk,sa jeg stolt som ei høne.
Skuffelsen da butikkdamen sa de var allerede utsolgt kan ei beskrives,
og jeg tusla ut igjen med furtelippe og triste øyne !
Min kjære lette over hele byen,men det nærmeste var et hvitt et på Plantasjen,
som så meget så billig og stusselig ut.







Skulle man da velge noe helt annet,eller ble det da edelgran igjen??
Vent i spenning=)

Hva slags juletre skal du ha?
Noen av disse kanskje?











I fjor ble Juletreet vårt slik!
Ha en fiin St.Lucia feiring i morgen,det skal vi!!

1 kommentar:

  1. Nei, så kjedelig at det var utsolgt! Hørtes spennende ut med svart tre! Så forresten en reportasje fra et dansk julehjem, og der hadde fruen i huset SPRAYMALT julegrana si svart! Kanskje en idé?
    Her i huset er det tradisjonell gran, overlesset med pynt -og jeg liker det :)
    Kos dere videre i førjulstiden!
    Klem
    Lise

    SvarSlett

Alle små spor fra dere gir meg gleden til å skrive mere!