Design is like a mom, nobody notices when she’s around, but everybody misses her when she’s not.



— Santiago Borray


fredag 25. juni 2010

Litt godt til helgen!

Tenkte dele litt gode oppskrifter med dere nå i helgen!
jeg er veldig glad i å bake og lage mat,men i varmen begrenser det seg hvor lenge jeg gidder stå inne på kjøkkenet.
I går kveld laget jeg og Lillemann denne gode og sunne pizzaen.Vi i er veldig glad i pizza og det trenger ikke bli noe samvittighets kvaler det å spise mer enn 2 slicer=)

Deig:Fibra mel og grovt mel
Tørr gjør
Olje
Vann
Salt

Litt av alt til en passelig deig
Heves ca 40 min

Fyll:Kan bruke det man har i kjøleskapet.I denne brukte vi grov hakket tomat som saus,med litt krydder i.
Adam hadde mager middagspølse kuttet opp på sin del og jeg hadde skinke ,løk,sopp,purre og paprika.
Meget enkelt-meget godt!


Husets favoritt er våre bolle oppskrift!
Verdens beste og man kan ikke gjøre den feil=)
Her er jeg mere tøyelig på søt innholdet om det er feks til barnas bursdag,enn om jeg baker til oss for kos.

1 boks vanilje kesam(mager)
50 g smeltet smør
100 g sukker(sukrin)
2pk tørrgjær
5 dl melk(skummet)
2 egg(piskes lett sammen)

ca 15 dl mel(her bruker jeg da halvparten fibra mel,ca 2 dl hi maze og sper på m hvete mel etter det.)
litt kardemomme og kanel


1.smelt smør og tilsett kesam,melk og egg.
2.bland alt det tørre
3.rør ut væsken i det tørre(væsken må være lunken)
4.etter heves 30 min
5.stek ca 10 min 200¤

Vi pleier ha vanilje krem i noen av bollene,ellers så er sjokolade boller veldig populært.
På bildet har jeg laget de som vanilje snurr.
Nam Nam

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Alle små spor fra dere gir meg gleden til å skrive mere!